ETZ Elisabeth

Deze activiteit is overvol. Helaas is inschrijving niet meer mogelijk.

muziekids-etzeen kijkje achter de schermen

In het ons welbekende ziekenhuis ETZ, locatie Elisabeth, zijn we welkom om een kijkje te nemen op de navolgende afdelingen:

09.30 uur - Rondleiding CSA, de Centrale Sterilisatie Afdeling
Hier worden alle instrumenten (geen kleding) gereinigd die gebruikt zijn bij operaties. Middels een langdurig reinigingsproces worden de instrumenten weer steriel en gebruiksklaar gemaakt voor hergebruik. Bij aanvang doen we een jasschort aan en een haarnetje op.
11.00 Tijd voor koffie
11.30 uur – Rondleiding in het 3DLab
Om de chirurg een goed beeld te geven hoe hij een bepaalde operatie uit moet voeren, c.q. wat er hersteld moet worden bij de patiënt, wordt voorafgaand aan de operatie een 3D-model van het te opereren lichaamsdeel gemaakt. We gaan bekijken hoe deze 3D modellen gemaakt worden.
12.00 uur - Muziekids
Het ziekenhuis heeft een muziekstudio waar patiëntjes tot 18 jaar, alleen of gezamenlijk, muziek kunnen maken om te ontspannen. De landelijke Stichting Muziekids heeft als doelstelling het verblijf in de zorginstelling aangenamer te maken door muziekbeleving.

Datums Maandag 20 januari 2025
Maandag 27 januari 2025
Tijd 09.30 - 12.30 uur
Locatie Hilvarenbeekseweg 60, Tilburg